1733 BA Nieuwe Niedorp
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is geopend van 08:00 tot 17:00.
Een herhaalrecept is op verschillende manieren aan te vragen:
1. Herhaalservice apotheek
Voor medicijnen die u moet blijven gebruiken kunt u met de apotheek afspreken dat deze automatisch herhaald worden. Vraag de herhaalservice aan bij de apotheek.
2. Bestellen in het digitale patiëntenportaal
Met deze receptservice vraagt u recepten direct uit uw medicatielijst aan. U dient zich hier eenmalig voor te registreren. Bestel direct een herhaalrecept in het Digitale Patiëntenportaal
3. Receptenlijn
U spreekt de aan te vragen medicatie in op de receptenlijn, die 24 uur per dag bereikbaar is. Telefoon (0224) 541 335 (keuze 2).
4. Brievenbus
Bij de ingang van de praktijk staat een brievenbus speciaal voor het aanvragen van herhaalmedicatie. U kunt uw lege geëtiketteerde verpakking in de brievenbus achterlaten.
5. Via de assistente
Mochten bovenstaande opties niet lukken, dan kunt u via de assistente medicatie aanvragen. Neemt u dan telefonisch, bij voorkeur in de middag, contact op via het algemene praktijknummer. Gezien de drukte van de telefoon graag zoveel mogelijk van de andere mogelijkheden gebruik maken.
Onze assistentes houden spreekuur op alle ochtenden en vaak ook ‘s middags. U kunt uitsluitend op afspraak bij hun terecht voor een aantal medische verrichtingen:
Bij ons werken verschillende gediplomeerde praktijkondersteuners voor chronische somatische zorg (Diabetes, COPD, Hart en vaatziekten) en Geestelijke Gezondheidszorg.
Waar kan ik terecht voor mijn (rijbewijs)keuring?
Om de onafhankelijkheid van de huisarts en het beroepsgeheim goed te kunnen waarborgen,
verrichten wij geen rijbewijskeuringen en geen medische keuringen bij onze patiënten. Dit beleid is in
overeenstemming met de richtlijnen van de artsenvereniging KNMG. Indien u toch een medische
keuring of rijbewijskeuring nodig heeft, verwijzen wij u graag door naar een onafhankelijke instelling
waar u gekeurd kunt worden door een onafhankelijke arts.
Waar kan ik terecht voor mijn medische verklaring?
Een medische verklaring is een schriftelijke verklaring van de arts met een medisch oordeel over de
geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde zaken wel of niet te kunnen doen. Het
beleid van de artsenverenigingen LHV en KNMG is dat de huisarts geen medische verklaringen over
de eigen patiënten kan afgeven. Indien u toch een medische verklaring nodig heeft, verwijzen wij u
graag door naar een onafhankelijke arts bij een onafhankelijke instelling voor medische verklaringen.
Hoe kom ik aan een mantelzorgverklaring?
Een officieel bewijs dat u mantelzorger bent, bestaat niet. Toch vragen steeds meer organisaties
erom. Bijvoorbeeld als mantelzorgers medehuurderschap of een urgentieverklaring voor een sociale
huurwoning willen krijgen, of vanwege vrijstelling van sollicitatieplicht. Of wanneer er een
mantelzorgwoning geplaatst wordt.
Vaak wil de organisatie die om een mantelzorgverklaring vraagt dat deze wordt afgegeven door een
huisarts. Maar huisartsen geven geen verklaringen meer af.
Wordt u gevraagd aan te tonen dat u mantelzorger bent? Verzamel dan zoveel mogelijk andere
informatie en ‘bewijs’. Lees wat u kunt doen op: Mantelzorg
Heeft u nog vragen over de mantelzorgverklaring?
Bel de Mantelzorglijn: 030 – 760 60 55, voor informatie en advies.
Urine-onderzoek
Bij vermoeden van een blaasontsteking kunt u elke ochtend tussen 08.00 en 10.00 uur urine inleveren bij de doktersassistente; Zij kijkt uw urine na en overlegt waar nodig met de huisarts; u kunt vervolgens na 11.30 terugbellen voor de uitslag.
Wrattenspreekuur
Dagelijks, u kunt een afspraak maken bij de assistente.
Diabetes- en hogebloeddrukspreekuur
Wordt verzorgd door onze praktijkondersteuners. U kunt bij hen een afspraak maken via de assistente.
ECG (hartfilm)
Indien de huisarts dat nodig acht kunnen wij op de praktijk een hartfilmpje maken of een longfunctietest doen. Let op dat sommige onderzoeken ten koste gaan van het eigen risico.
Telemonitoring en thuismetingen
Indien wenselijk, bieden wij de mogelijkheid tot telemonitoring en thuismetingen van bepaalde medische zaken. U kunt hierbij denken aan saturatiemeting, bloeddrukmeting en 24-uurs bloedrukmeting. Wanneer dit voor u een toegevoegde waarde heeft zal de arts dit met u bespreken. Ook kunt u dit uiteraard zelf ter sprake brengen bij uw arts.
Praktijkondersteuner
Bij ons werken verschillende gediplomeerde praktijkondersteuners voor chronische somatische zorg (Diabetes, COPD, Hart en vaatziekten) en Geestelijke Gezondheidszorg. U kunt via de assistente een afspraak maken.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoort uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.