1733 BA Nieuwe Niedorp
Stuurt u ons een e-consult
De apotheekhoudende huisartsenpraktijk Winkel en Nieuwe Niedorp is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.00 tot 17.00 uur.
De assistentes pauzeren tussen 12.30 en 13.00 uur. De praktijk is wel voor spoedgevallen bereikbaar.
Het spreekuur wordt iedere werkdag gehouden tussen 8.00 en 11.30 uur. Voor een consult wordt in de regel 10 minuten gepland. Als het nodig is kunt u in overleg met de assistente een dubbele afspraak maken.
Op de praktijk werken wij met 3 verschillende soorten afspraken, namelijk:
Hoe kunt een een afspraak inplannen:
1. Telefonisch
Tussen 8.00 en 12.00 uur zijn wij bereikbaar voor het maken van een afspraak. Telefoonnummer: (0224) 541 335.
2. Direct in de agenda van uw huisarts
U kunt direct een afspraak maken via ons digitale patiëntenportaal.
Nog geen account bij De Digitale Patiëntenomgeving? Registreer u eerst.
Telefonisch spreekuur
Voor eenvoudige vragen en voor uitslagen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur, iedere dag tussen 13.00 en 13.30 uur.
Triage
Bij het maken van een afspraak kan de assistente vragen naar de reden van uw consult. U hoeft uw klacht niet uitgebreid aan haar toe te lichten. Een korte samenvatting van uw reden van komst helpt de assistente bij het plannen van het spreekuur. De huisarts kan zich eventueel op de klacht voorbereiden. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Soms loopt een consult moeilijk en is het belangrijk om u voor te bereiden, zodat u beslagen ten ijs komt. Er zijn twee folders van het NPCP die u hierbij kunnen helpen.
Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat onze assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.
Huisartsen houden dagelijks spreekuur van 8.00 tot 11.30 uur. U kunt via deze website direct een afspraak inplannen in de agenda van de huisarts!
Het telefonisch spreekuur is iedere werkdag tussen 13.00 en 13.30 uur. Voor eenvoudige vragen en het opvragen van uitslagen kunt u gebruik maken van het telefonisch spreekuur. Dat heeft als voordeel dat u niet naar de praktijk hoeft te komen.
Via het patiëntenportaal kunt u een medische vraag stellen aan uw huisarts of praktijkondersteuner. We noemen dat een e-consult.
De voordelen op een rij:
Let op, het e-consult is niet geschikt voor spoed. Neem bij spoed altijd telefonisch contact op met de praktijk.
De communicatie van het e-consult loopt via ons online patiëntenportaal via ‘vragen stellen / berichten’. Bent u nog niet ingeschreven in ons online portaal, maar heeft u wel interesse in het e-consult? Klik dan hier om u aan te melden en in te loggen.
Het patiëntenportaal is gekoppeld aan uw medisch dossier. Hierdoor is het belangrijk dat elke patiënt een eigen account heeft. Dus heeft u bijvoorbeeld een vraag over uw kind, dan kunt u deze niet stellen via uw eigen account, maar dient u een account aan te maken voor uw kind.
Wrattenspreekuur
Dagelijks, u kunt een afspraak maken bij de assistente.
Diabetes- en hogebloeddrukspreekuur
Wordt verzorgd door onze praktijkondersteuners. U kunt bij hen een afspraak maken via de assistente.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. De assistente beoordeelt, samen met de huisarts, de noodzaak van een visite.De mogelijkheden voor lichamelijk onderzoek en behandeling zijn op de praktijk beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die door hun beperkingen niet in staat zijn om naar het gewone spreekuur te komen.
Het aanvragen van visites dient voor 11.00 uur te geschieden. Meestal worden de visites dagelijks, tussen 14.00 uur en 16.00 uur gereden, in volgorde van urgentie.
De Huisartsenposten zijn bedoeld voor alle spoedeisende huisartsenzorg tijdens avond-, nacht- en weekenddiensten.
Dit is zorg die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts. Let op: het is niet mogelijk zonder afspraak bij de huisartsenpost binnen te lopen. U dient altijd eerst te bellen!
Telefoon: 0224 – 224 040
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoort uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.